مقدمه

یکی از مهم ترین مشکلات دانشجوهای پزشکی زمان ورود به بیمارستان، اینه که نمیتونن با توجه به علائم بیماری رو تشخیص بدن یا اصلا نمیدونن برای هر مشکلی باید دنبال چه سرنخ ها و مشکلات دیگه ای باشن. بعد نوبت آزمایشات و پاراکلینیکه . حالا بعد از این که با مشقت فراوان، آزمایش خونی با کمک گوگل و تقلب از اپتودیت و کتاب، فهمیدن که بیماری چیه نوبت غول مرحله بعد یعنی درمان اون بیماریه. اسم داروهای هربیماری، دوز دارو ها و طریقه مصرف تونا هم داستانی داره برای خودش.

کلا اینارو گفتم که بگم اصن واسه چی میاید پزشکی سخته بابا ولش کنید:)))

ولی وایستید هنوز زوده واسه جازدن. امروز میخایم دوره آموزشی درمان ایکس رو بهتون معرفی کنیم که اپروچ کامل بیماری های شایع رو به خوبی توضیح میده.

اما این دوره برای چه کسانی مفیده؟ شامل چه دروسیه؟ سبک آموزشی و کیفیت فیلم ها چجوریه؟ عجله نکنید برای گرفتن جواب همه این سوالات کافیه در ادامه با ما همراه باشید.

درمان ایکس-دکترآباد

معرفی دوره آموزشی درمان ایکس

دوره آموزشی درمان ایکس یک دوره آموزش پزشکی فارسیه که توسط  پزشکان و متخصصان در زمینه های مختلف ایجاد شده و مدیریتش رو هم دکتر امیرحسین خزایی برعهده داره. ساخت این مجموعه 3سال زمان برده و برای تولید محتواهای این دوره حدود 15000 ساعت زمان صرف شده. همه این موارد نشون میده که مجموعه درمان ایکس برای این دوره چقدر وسواس به خرج داده.

محتوای تولیدی مجموعه شامل کتاب و DVD های آموزشی میشه. تو هر کدوم ازین محصولات آموزش نسخه نویسی، آموزش دستورات پزشکی، اپروچ به بیماری های شایع، نحوه درخواست آزمایشات و گرافی ها و ویدیو های مهارت های عملی وجود داره.

فقط این نکته رو در نظر داشته باشید که دوره درمان ایکس هر مبحث رو از صفر شروع نمی کنه و شما باید یکسری مسائل پایه رو بدونید. حالا اگر کارمون از بیخ مشکل داشته باشه چیکار کنیم؟

کاری نداره که، ما یکسری دوره فارسی و انگلیسی داریم که همه بیماری هارو کامل توضیح دادن. مثلا فیلم های اسموزیس (Osmosis) یک مجموعه آموزشی مبتنی بر انیمیشن هست که هم انگلیسی و هم دوبله فارسی اون تو دکترآباد هست . احتمالا اسم این مجموعه رو درکنار لکچریو، اسکچی، کاپلان و بوردوبایوند زیاد شنیدین یا میشنوین.

برای دسترسی به همه این دوره ها کافیه به اپ دکترآباد سر بزنید

درمان ایکس-دکترآباد

دوره  درمان ایکس برای چه کسانی مفیده؟

با توجه به این که این دوره بالینی هست و بیشتر به درمان، نسخه نویسی، درخواست آزمایشات و اپروچ به هر بیماری می پردازه، این مجموعه زیاد مناسب دانشجوهای غیر پزشکی و علوم پایه ی پزشکی مناسب نیست. البته اگر کسی به دوره های بالینی علاقه مند باشه این مجموعه فوق العادس. استاجرها، اینترن ها، پزشکان عمومی، رزیدنت ها و حتی متخصصین میتونن ازین دوره ها به خوبی بهره ببرن. با توجه به معرفی دارو ها و کاربردشون، این دوره برای دانشجوهای داروسازی و پزشکان داروساز هم مفیده.

درمان ایکس-دکترآباد

مباحث درمان ایکس

مجموعه درمان ایکس شامل دروس بالینیه و دیگه خبری از دروس علوم پایه نیست . فعلا مباحث شامل قلب، غدد، روماتولوژی، اورولوژی، گوارش، خون، چشم، ریه، نفرولوژی، نورولوژی، اطفال، زنان و مامایی و گوش، حلق و بینیه . همچنین بزودی قراره که دوره های ارتوپدی، پوست و روان پزشکی رو هم تدریس کنن. یه نکته دیگه اینه که فعلا درس های زنان و اطفال ویدیو نداره و فقط کتاب داره.

برای اینکه با سبک و سیاق تدریس و همچنین محتوای درس ها آشناشید کافیه نمونه فیلم های پایین رو نگاه کنید.

درمان ایکس-دکترآباد
درمان ایکس-دکترآباد
درمان ایکس-دکترآباد
درمان ایکس-دکترآباد

کیفیت و سبک آموزشی

درمان ایکس برای آموزش بهتر و راحتی دانشجو ها هم کتاب و هم DVD تولید کرده. محتوای هر دو محصول یکیه و شامل آموزش نسخه نویسی، آموزش دستورات پزشکی، اپروچ به بیماری های شایع، نحوه درخواست آزمایشات و گرافی ها و آموزش مهارت های عملی هست.

نوع تدریس به این شکل است که درابتدا بیماری های شایع معرفی میشن و علائم و موارد تشخیصی اونا بررسی میشه تا تشخیص های افتراقی کمی ته ذهنمون بمونه. بعد از شرح حال گیری درست میریم سراغ درخواست آزمایشات و یاد میگیریم که برای هر بیماری چه آزمایش ها یا گرافی هایی درخواست کنیم. تو مرحله بعد با توجه به علائم و آزمایشات باید بیماری و گاهی شدتش رو تشخیص بدیم.

قسمت بعدی دروس شامل نسخه نویسیه. وقتی بیماری رو تشخیص دادیم حالا باید داروی درست برای درمان اونو بدونیم. تو این بخش با درمان و نسخه نویسی سرو کار داریم.

راستی صفحات کتاب ها هم رنگیه چون خود رنگ ها تو تدریس کاربرد دارن و همچنین به یادگیری بهتر کمک می کنن. در مورد کبفیت فیلم ها باید بگم که خیالتون راحت فیلم ها عالی ضبط شدن و هم در DVD ها و هم در اپ دکترآباد با بالاترین کیفیت قرار گرفتن.

درمان ایکس-دکترآباد
درمان ایکس-دکترآباد
درمان ایکس-دکترآباد
درمان ایکس-دکترآباد
درمان ایکس-دکترآباد

سخن پایانی

دوره آموزشی درمان ایکس یک دوره آموزش بالینی پزشکیه. این مجموعه در زمینه های بالینی محصولاتی مانند کتاب و فیلم های آموزشی تولید کرده. مباحث این مجموعه شامل همه دروس بالینیه.

محتوای این دوره شامل آموزش نسخه نویسی، آموزش دستورات پزشکی، اپروچ به بیماری های شایع، نحوه درخواست آزمایشات و گرافی ها و ویدیو های مهارت های عملی هست. کتاب ها به صورت تمام رنگی هستن و فیلم های آموزشی هم چه در اپ دکترآباد چه در DVDها بهترین کیفیت رو دارن.

اپلیکیشن دکترآباد                    فروشگاه دکترآباد

همچنین شما با استفاده از لینک های زیر میتونید با بخش های مختلف دکترآباد آشنا بشید.

مجله دکترآباد                          مرکزآزمون دکترآباد

اپ دکترآباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

روزهای بدون هزینه دکترآباد!
ارسال رایگان تمام سفارشات از 29 فروردین تا 3 اردیبهشت ( با پست پیشتاز )
همین حالا سفارشتو ثبت کن