فیزیک پزشکی

درس فیزیک پزشکی

معرفی درس:

یه سری از اساتید محترم👨‍🏫، دور هم جمع شدن و صلاح دیدن که برای بچه های پزشکی👨‍⚕️، فیزیک بذارن😒! استدلالشون هم اینه که در تمام فرایندهای طبیعی که در بدن رخ میده، یه سری مبنای فیزیکی وجود داره که دونستن این مبانی در تفسیر اونها کمک کنندس😬.
ما هم به نظرشون احترام میذاریم😶.
تو این درس خبری از سرعت و نیرو نیست و بحث اصلی ما بیشتر رو بررسی فیزیک نور💡 و بررسی عدسی ها👓، امواج الکترومغناطیس، فیزیک هسته ای و از این دست چیزا هست.
حالا چرا بررسی امواج الکترومغناطیس و فیزیک هسته ای؟
یکی از بخش های اصلی پاراکلینیک که در آینده به کمکتون میاد، روش های مختلف عکس برداری از بدن هست و دستگاه هایی که تو این عکس برداری📷 استفاده میشن، با توجه به مبانی الکترومغناطیس و فیزیک هسته ای عمل میکنن.
یه مبحث دیگه که تو این درس دارید، فیزیک نور و بررسی عدسی ها هست. اینو دیگه برا چی باید بخونیم؟!
چه ذهن سوال خیزی😅!
دونستن چگونگی انتقال نور از بخش های مختلف چشم👁 برای رسیدن به شبکیه و اختلالاتی که تو این مسیر اشکال ایجاد میکنن و اساس درمان هایی مانند گذاشتن لنز و عینک👓 نیازمندِ اینه که فیزیک نور رو بدونید.
ولی در کل حتی یه کلیاتی از دبیرستان یادتون باشه، برای خودتون کافیه اما برا امتحان کافی نیست😕.
حالا که بحث امتحان شد، بریم سراغ سوال اصلی☺️:

📚از رو چی بخونیم؟!

منبعی که اعلام شده، فیزیک پزشکی عقابیانه.
حالا اینکه شما از رو چی بخونید، کاملا به استادتون و البته خودتون بستگی داره.

منابع فیزیک پزشکی
کتاب های تالیفی📕

اگرم دنبال کتاب های  فیزیک پزشکی موجود در بازار هستی، کلیک کن رو “کلیک”😊.

درسنامه فیزیک پرشکی📗

یه تعدادی از رفقای دانشجومون که پزشکی شیراز میخونن ،یه درسنامه مشتی نوشتن و در اختیار ما قرار دادن که ما هم در دسترس شما گذاشتیم:

https://doctorabad.com/dl/medical-physics-notebook

بررسی درس فیزیک پزشکی تو آزمون علوم پایه:🤔

مهندس طور! احتمالا شما هم مث من خاطره خوشی از این درس ندارین و مث ژنتیک با ترس و لرز امتحانشو دادین. برای ژنتیک همون ترس و لرز باقی می مونه واسه آزمون علوم پایه ولی برای فیزیک پزشکی اوضاع خیلی بهتر به نظر میرسه! چن تا مبحث اصلی داره که به سری اصول خاص دارن. همونا رو یاد بگیرین فک کنم به راحتی حداقل نصف سوالاشو جواب میدین. یادتون باشه سبک درس یکم مهندسی طوره؟! از این جهت که اولا الزاما سوال تکرار نمیشه، اما اصول اولیه سوال، قبلا تکرار شده. ثانیا یکم (انصافا خیلی کم!) قراره با ریاضیات و فرمولها سر و کله بزنیم. قبل از هر کاری یادتون نره یه نگاه گذرا به تستای این درس بندازین تا دستتون بیاد چی به چیه. بعد برین سراغ روش دوم ! Test- Base یعنی در یک کلام، «نکته – تست» می خونین!

جمع بندی فیزیک پزشکی:

از همین جزوه ای که براتون فرستادیم استفاده کنید یا از بسته های جمع بندی دکترآباد استفاده کنید🙂

آخ آخ داشت یادم میرفت اگه میخوای بقیه پست هامون رو هم ببینی پس بیا تو کانال تلگراممون 🙂😉

مباحث مهم فیزیک پزشکی
نمودار درختی فیزیک پزشکی
دانلود اپلیکیشن دکترآباد
راهنما و آموزش دکتراگزم (مرکز‌آزمون‌دکترآباد)
جدیدترین‌مقالات
جدیدترین‌محصولات
doctor abad, آزمون علوم پایه پزشکی, آزمون علوم پایه پزشکی 98, آزمون علوم پایه پزشکی دانشگاه آزاد, آزمون علوم پایه پزشکی ریفرم, آزمون علوم پایه پزشکی شهریور 98, آزمون علوم پایه پزشکی شیوه نوین, آزمون علوم پایه دندانپزشکی, آزمون علوم پایه دندانپزشکی چیست, ئکتر آباد, ازمون علوم پایه دندانپزشکی, ازمون علوم پایه دندانپزشکی ۹۸, دکترآباد, فیزیک پزشکی, فیزیک پزشکی به انگلیسی, فیزیک پزشکی تکاور, فیزیک پزشکی جان کامرون, فیزیک پزشکی عقابیان, فیزیک پزشکی کامرون, منابع آزمون علوم پایه دندانپزشکی
نوشتهٔ پیشین
درس فیزیولوژی
نوشتهٔ بعدی
آزمون علوم پایه کشوری

به‌اینا‌هم‌یه‌سربزن…

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام وقت شما بخیر
    ضمن تشکر بابت سایت جالبی که برای رشته های علوم پزشکی راه اندازی کردین
    باید بگم که خیلی تعجب کردم و ناراحت شدم که برای زیرشاخه علوم پرتویی شامل رادیوتراپی، رادیولوژی، تصویر برداری پزشکی و … هیچ مطلب به خصوصی در سایت قرار ندادین 🙁 واقعا خیلی حیف است که هوای ما بچه های علوم پرتویی رو ندارین 🙁 لطفا جزو اولویت هاتون قرار بدین که برای ما هم مطلب تولید کنین 🙂
    با سپاس فراوان از توجه شما
    و خداقوت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.