آناتومی چیه!؟

دکترمگ, مقالات آموزشی

✳️ آناتومی علم مطالعه ساختار بدنه که به سه شاخه تقسیم می‌شه:
۱️⃣ آناتومی ماکروسکوپی ( یا همون کالبدشناسی)
۲️⃣ آناتومی میکروسکوپی (یا همون بافت‌شناسی)
۳️⃣ آناتومی تکاملی (یا همون جنین‌شناسی)
اما این روزا منظورمون از آناتومی همون اولیه 😁یعنی کالبدشناسی!
وقتی میگیم ماکروسکوپی یعنی وقتی چشم‌هات غیر مسلح باشه (سرباز صفر؛ بدون میکروسکوپ و اینا!)🔬❌
#روش_مطالعه :
برای خوندنش دو تا روش وجود داره:
۱️⃣ ناحیه‌ای: یعنی بدن مبارک رو به نواحی ۱️⃣ تنه ۲️⃣ سر و گردن ۳️⃣ اندام حرکتی تقسیم می‌کنیم و حالا هر ناحیه رو باز به ناحیه کوچیک تر؛ مثلا تنه رو به نواحی 🔸 قفسه سینه 🔸 شکم 🔸 لگن تقسیم می‌کنیم و بعد شروع می‌کنیم خوندن!
۲️⃣ سیستمیک: این جا میریم و تک و تک سیستمای بدن رو جدا جدا می‌خونیم: 🔹دستگاه پوستی 🔹دستگاه اسکلتی 🔹دستگاه مفصلی 🔹دستگاه عضلانی 🔹دستگاه عصبی 🔹دستگاه گردش‌خون 🔹 دستگاه گوارش 🔹دستگاه تنفسی 🔹دستگاه ادراری 🔹 دستگاه تناسلی 🔹دستگاه درون‌ریز

پیشگفتار آناتومی

خب یکم جدی بشیم!😎
❓چرا به مطالعه آناتومی نیازمندیم؟
👁‍🗨در علم پزشکی در ابتدای امر شناسایی ساختار های طبیعی بدن بسیار مهم است. بعلاوه با یادگیری صحیح اون در بررسی برخی یافته های پاراکلینیکی مثل MRI یا CT scan موفق تر خواهیم بود.
👁‍🗨ممکن است در طول دوران علوم پایه مکررا این جمله را بشنوید که یادگیری آناتومی صرفا برای افرادی لازم است که دوست دارند جراح شوند. اما تا وقتی شما آناتومی بخش های مختلف بدن را یاد نگرفته باشید نمیتوانید در بخش بالینی به معاینات صحیح و دقیق بپردازید.
👁‍🗨یکی دیگر از ویژگی های درس آناتومی این است که باید #تصویرسازی مناسبی از بدن در ذهن خود داشته باشید بنابراین یک توصیه اساسی در مطالعه آناتومی این است که پس از خواندن مطالب با مراجعه به اطلس به تثبیت آن در ذهن خود کمک کنید هچنین قبل از کلاس های عملی تشریح به مطالعه ناحیه ای که تشریح خواهد شد بپردازید.
👁‍🗨مطلبی که ممکن است شما را در طی مطالعه این درس اذیت کند اصطلاحات و لغاتی است که با آن روبرو میشوید. بخشی از این لغات ریشه لاتین دارند که راه حل مناسبی برای یادگیری آن ها یافتن معنی ریشه اصلی آن است. بخش دیگری از این لغات در حقیقت اسم تعدادی پزشک و محقق است که به این لغات اپونیم میگویند. برای حفظ این اسامی راهی جز #تکرار و تکرار و تکرار نداریم.
❓از چه منبعی مطالعه کنیم؟ جزوه 📖یا کتاب؟📚
هر کدوم خودت راحتی😁 ولی راحت به معنای نخوندن نیست😉
🗨اگر توان خوندن درس از روی کتاب را دارید ما خوندن اسنل و گری رو پیشنهاد میکنیم . این دو کتاب توی جزئیات و بعضی نکات ریز باهم فرق دارن.
👌اگه جزوه خوبی تو دست و بالتون هست اون رو هم میتونید مطالعه کنید “ولی بررسی اطلس فراموش نشه.”😍

پایگاه دکترآباد
فروشگاه دکترآباد
دانلود اپلیکیشن دکترآباد
راهنما و آموزش دکتراگزم (مرکز‌آزمون‌دکترآباد)
جدیدترین‌مقالات
جدیدترین‌محصولات
anatomy, antomy course, snell, what is anatomy, آنا, آناتومی, آناتومی اسنل, آناتومی بدن, آناتومی چشم, آناتومی چیست؟, آناتومی چیه, آناتومی دندان, آناتومی روهن, آناتومی ستون فقرات, آناتومی سر و گردن, آناتومی شکم, آناتومی قلب, آناتومی گری, آناتومی گوش, اسنل آناتومی, بافت شناسی, تومی, جزوه آناتومی, جنین شناسی, خلاصه آناتومی, دانلود, دانلود آناتومی, درس آناتومی, درس آناتومی چیست, رشته پزشکی, علم آناتومی, فیلم آناتومی, قبولی پزشکی, کالبد, کالبدشناسی, ویژه دانشجویان
نوشتهٔ پیشین
آپتودیت چیه!؟
نوشتهٔ بعدی
معرفی استارتاپ Cellscope

به‌اینا‌هم‌یه‌سربزن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.